[TERBONGKAR!!!!] Inilah sebab-Sebab kenapa TERUNA wajip memilih janda sebagai pasangan hidup pada zaman dunia moden ini. Salah Satunya janda pandai dalam melayan suami zahir dan BATIN...

[TERBONGKAR!!!!] Inilah sebab-Sebab kenapa TERUNA wajip memilih janda sebagai pasangan hidup pada zaman dunia moden ini. Salah Satunya janda pandai dalam melayan suami zahir dan BATIN


Wife aku cerita kat aku satu perbualan yang dia terdengar ketika sedang membeli barangan di sebuah kedai .. Melibatkan seorang pekerja kedai dengan penduduk taman perumahan di situ..

” Kak , kalau ada kenalan yang janda , rekemen la kat saya.. Hehehe.. ”

” Eh , kamu ni .. anak dara kan ramai .. Kenapa nak janda lak ? ”
” Ala kak.. anak dara sekarang , lom tentu dara.. Hantaran dah la mahal.. Tu pon belum tentu tau buat kerja .. Kita pulak nak kena ajar nanti. “.

Aku cuma mampu tersenyum..

Aku paham maksud pekedai tu. Dulu pon aku berfikiran gitu. Yelah , dengan gaji kerja gitu.. nak himpun pastu nikah.. Hantaran bukannya murah sekarang ni. Tu belum masuk part belanja kawin lagi..

Tapi bila bab buat kerja , tak tau apa apa pun ! Last last suami kena ajar balik ! Ada lelaki tak suka ! Ada lelaki tak kisah pon nak ajar. Lelaki yang tak suka , baik kawin dengan janda jer. Tak yah nak ajar apa apa pun. Serba serbi dah tau apa nak dia buat.

Ok , fine.. tak perlu nak bertekak dengan aku.. Aku paham maksud korang dan aku paham maksud dia .. Pendapat aku mudah jer.. Anak dara ni , dari kecil lagi patut rajin rajin bantu ibu di dapur ! Belajar dengan ibu soal urus rumah tangga ! Bila ada ilmu ni , lelaki tak boleh nak ‘tembak’ dah part ni ! Kan ? Tak perlu ego ..

Aku dulu camana ? Wife aku dulu cuma ala kadar je part pandai memasak ni tapi dia belajar sedikit demi sedikit dan aku pun tak kisah sangat part makan. Asal makan kenyang dah la..

Anak dara atau janda .. dua dua ada kelebihan. Zaman ni , janda makin bijak berhias .. Kalah anak dara ! Dah la part rumahtangga, mereka berpengalaman ! AAhaaa.. anak dara perlu lebih selangkah di hadapan untuk pastikan calon pilihan hatinya tidak berkata padanya nanti ..

“ Baik kawin je ngan janda macam ni .. “ .

Haaa…. inilah realiti sebenarnya.. Ramai je kawan aku , kawin dengan janda. Maksudnya , anak teruna akan memilih janda sebagai teman hidupnya..

Wahai anak dara , belajar tinggi saja tak cukup kalau part dapur tak reti apa apa ..

Mampu senyum je aku..

Post a Comment